Gothia Kompetens svarar på de vanligaste frågorna

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svaret på din fråga eller helt enkelt föredrar att prata med någon istället, hör gärna av dig. Till sidan med kontaktuppgifter.

Köpevillkor, beställningar, leveranser och reklamationer

Var hittar jag era fullständiga köpevillkor?
Här hittar du Gothia Kompetens köpevillkor.

Kan jag handla i webbutiken utan att skapa ett kundkonto?
Nej, alla som vill kunna beställa i webbutiken behöver registrera ett konto. Observera att många större företag och organisationer redan finns i vårt kundregister. I så fall kopplar du ditt eget konto till företaget/organisationen i samband med registreringen.

Jag har bytt arbetsplats men har fortfarande samma e-postadress. Hur gör jag för att ändra mina uppgifter?
Kontakta vår kundservice, så hjälper de dig. 

Jag har bytt arbetsplats och har en ny e-postadress. Kan jag ändå behålla mina inloggningsuppgifter?
Nej, du behöver registrera ett nytt konto med din nya e-postadress (som också blir ditt användarnamn). 

Hur ändrar jag fakturaadressen?
Kontakta vår kundservice, så hjälper de dig.

Hur gör jag för att ändra eller avbeställa något i min order? 
Kontakta vår kundservice, så hjälper de dig om inte beställningen redan har hanterats.

Vilka olika betalningsalternativ erbjuder ni?
Företag och organisationer kan välja att antingen betala direkt eller beställa mot faktura. Privatkunder kan endast betala med bankkort.

Hur lång är leveranstiden?
Böcker och andra produkter som finns i lager levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar. Detta gäller även böcker som trycks enligt efterfrågan, så kallad print-on-demand.

Kan jag få min beställning skickad utanför Sverige?
Nej, vi kan inte hantera beställningar utanför Sverige. Undantag kan göras för stora beställningar, kontakta hilda.widaeus@gothiakompetens.se för mer information.

Jag har en rabattkod. Hur använder jag den?
Gå till sidan som visar innehållet i varukorgen, ange rabattkoden i fältet Rabattkod och klicka på Använd.

Vad gör jag om ett eller flera kollin saknas?
Om kollin saknas ska detta anges på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Vad gör jag om varorna har skadats vid leveransen?
Vid transportskada ska skadan omedelbart anmälas till transportören.

Jag representerar ett företag och vill returnera varan. Hur gör jag?
Kontakta först vår kundservice för att få returen godkänd. Vid fel från vår sida betalar vi returfrakten, i övriga fall står du som kund för fraktkostnaden. Om leveransen i något annat avseende är felaktig ska du kontakta kundservice så snart du kan.

Jag har beställt som privatperson och vill returnera varan. Hur gör jag?
Du har ångerrätt i 14 dagar enligt lag när du handlar på internet. Varan måste vara i oförändrat skick och du står själv för returfrakten. Varorna skickas till: Berling Media / PostNord Logistik TPL AB, Mineralgatan 7, 254 64 Helsingborg.

Är anmälan till konferenserna bindande?
Ja, anmälan är bindande, men inte personlig. Den kan alltså överlåtas till annan deltagare. Vid avbokning senast 30 dagar före konferensens/kursens start debiteras 500 kr exklusive moms. Därefter faktureras fullt pris.

Kan vi avboka en uppdragsutbildning?
Uppdragsutbildningar avbokas via mejl till binjamin.bektasevic@gothiakompetens.se eller kalle.edenvik@gothiakompetens.se. Om avbokningen sker minst 30 dagar före utbildningens genomförande utgår ingen kostnad, därefter debiteras fullt pris.

Vad har ni för policy kring hantering av personuppgifter?
Läs Gothia Kompetens integritetspolicy.

Övriga frågor

Var hittar jag information om kakor på Gothia Kompetens webbplats?
Du hittar all information på sidan www.gothiakompetens.se/cookies. Där kan du också ändra ditt medgivande eller ta tillbaka ditt samtycke.

Jag vill väldigt gärna kopiera några sidor från en av era böcker och dela ut till mina kollegor. Får jag det?
Nej, helt eller delvis mångfaldigande av material är förbjudet enligt lagen om upphovsrätt. Förbudet gäller varje form av mångfaldigande genom exempelvis tryckning, kopiering, duplicering, stencilering, overheadvisning, fotografering och inspelning. Men det finns ett fåtal undantag då materialet är särskilt framtaget för att delas. Det framgår då i den aktuella boken/materialet.

I en av era böcker står det att det ska finnas bilagor att ladda ner på er webbplats. Var hittar jag dem?
Bilagorna finns på respektive boks produktsida. Sök upp boken via sökfunktionen högst upp i högra hörnet. Om du fortfarande inte hittar bilagorna, skicka ett mejl till info@gothiakompetens.se, så hjälper vi dig.

Kan jag följa er i sociala medier?
Absolut! Du hittar allt du behöver veta här: Gothia Kompetens i sociala medier.

Jag är journalist och försöker hitta ert pressrum. Var finns det?
Det hittar du här: Gothia Kompetens pressrum.

Jag vill skriva en bok och ge ut den hos er. Hur gör jag?
Vad kul! Allt du behöver veta inför kontakten med oss hittar du här: om att ge ut sin bok hos Gothia Kompetens.

Jag vill komma i kontakt med en av era författare/föreläsare. Hur gör jag?
Om det gäller pressfrågor hör du av dig till Pia Leufstedt: pia.leufstedt@gothiakompetens.se / 08-462 26 06 / 072-050 39 04. För övriga frågor, kontakta info@gothiakompetens.se / 08-462 26 60. Vi ger inte ut kontaktuppgifter utan författarens/föreläsarens medgivande.

Nej, nu vill jag handla istället!

Vad kul! Klicka på Våra områden högst upp i menyn för att komma igång.